ESP8266 Wifi Module හඳුන්වා දීම....

ESP8266 Wifi Module
පසුගිය ලිපියෙන් IOT ගැන කෙටි හැඳින්වීමක් කළා ඔබට මතක ඇති.අද අපි කතා කරන්න යන්නේ IOT වල වැඩකටයුතු කරගෙන යන්න අපි පලවෙනි පියවර තියන්න පටන් ගන්න පුංචි ESP8266 Serial Wireless Transceiver Module එක ගැන. ]
                                                                 ESP8266 කියල කියන්නේ චිප් එකක් එහෙමත් නැත්තම් හැමෝම දන්නා භාෂාවෙන් කිව්වොත් අයි.සී එකක්.ඒක පාදක කරගෙන නිර්මාණය කරපු මොඩියුල් ගණනාවක්  තියෙනවා .එහම එක ආකාරයක් තමයි ඔය ඉහත රුපයෙන් පෙන්වල තියෙන්නේ.එකේ නම තමයි ESP01.පහතින් තියෙනවා සාමාන්‍යයෙන් බහුලව භාවිතාවන ආකාර කීපයක්.

                  මේගැන වැඩි විස්තර ඔයාලට දැනගන්න පුළුවන් මෙන්න මේ ලින්ක් එකට ගියොත් http://www.esp8266.com/wiki/doku.php?id=esp8266-module-family.ඉහතින් තියෙන රුපයේ තියෙන්නේ ESP 12 වෙනකන් විතරක් උනාට තවත් අලුතින් එකතු වුනු තවත් මොඩියුල් කිහිපයක් තියෙනවා දැනට. ඒ ESP 12-E/Q ,ESP 13 , ESP 14 , ESP-WROOM2 සහ WT8266-S1 , වැඩි විස්තර සඳහා ඉහත ලින්ක් එක බලන්න.මේ එක එකක් හදල තියෙන්නේ භාවිතය(Usage) කාර්යක්ෂමතාව(Efficiency) සහ මතකය (Memory Capacity) අනුව.එහෙත් අපේ වැඩවලට ESP 01 එක හොඳටම ප්‍රමාණවත්  වේවි.


ESP 01 Versions
                             ඉහත රුපයෙන් පෙන්වල තියෙන්නේ ඔය ESP 01 කියන එකේම සංස්කරණ දෙකක් මම නම් ගත්තේ ඔය කළු පාට එක එකියන්නේ  ෆ්ලෑෂ්මෙමරි වැඩි එක.ෆ්ලෑෂ් මෙමරි වැඩියෙන් තියෙන එක වාසිය අපිට ටිකක් වැඩි පුර වැඩගන්න පුළුවන්.ඔය රතු පාටෙන් කොටු කරල පෙන්වල තියෙන්නේ Flash Memory Chip එක අනෙක මම මේක ගෙන්න ගත්තේ ebay.com එකෙන් මොකද මම ඉන්නේ ලංකාවෙන් පිටත නිසා.මේක මට මතක හැටියට US $ 2.1 එකියන්නේ ලංකාවේ මුදලින් Rs.350 විතර.මම මේක ඔරිජිනල් ද නැද්ද කියල බලන්න නම් ගියේ නැහැ.ගෙනාව වැඩට බැස්ස.
                                                                     හරි දැන් එක පොඩ්ඩකට පැත්තකින් තියල අපි මේක ගැන තවත්පොඩ්ඩක් හොයල බලමු.දැන් බලන්න තියෙන්නේ Pin Arrangement නැත්තම් Pin Outs ,  එකියන්නේ පින් මොනවාද , කොහොමඳ තියෙන්නේ , ඒවගෙන් මොනවාද වෙන්නේ කියන එක.

ESP 01 Pin Out and Descriptions


Real ESP01 Pin Out

මේ පින්වල භාවිතය අනුව අපිට Data Input / Output සඳහා පාවිච්චි කරන්න පුළුවන් GPIO 0 , GPIO 2 , RXD සහ TXD. GND සහ VCC පාවිච්චි කරන්නේ මේකේ Power Supply වලට .වැදගත්ම දේ සහ මතක තබාගත යුතු දේ තමයි  මේ මොඩියුල් එක වැඩ කරන්නේ 3.3 V විභවය කින් .එකියන්නේ AAA බැටරි දෙකකින් උනත් මේක වැඩ , මම ඒ දේ අත්හදා බැලුවා.CH_PD (Chip Select) සහ RST පින්ස් මේ මොඩියුල් එක ප්‍රෝග්‍රෑම් කිරීමේදී උවමනා වෙනවා.
                                                                හරි මෙතෙක් වෙනකන් දේවල් පැහැදිලි වෙන්න ඇති කියල උපකල්පනය කරලා.දැන් අපි බලමු මේක ප්‍රෝග්‍රෑම් කරන්න ඕන දේවල් මොනවාද කියල.ඇත්තටම මම පළවෙනියටම මේක ප්‍රෝග්‍රෑම් කරන්න උත්ස්සහ කලේ PL2303HX පාවිච්චි කරලා හදල තිබුණු UART (Universal Asynchronous Receiver/Transmitter) , ඇත්තටම මේකෙන් කරන්නේ පරණ පරිගණක වල තිබුණු සිරියල් පොර්ට් එහෙමත් නැත්තම් COM Port ක්‍රියාකාරීත්වය , USB හරහා ලබාදීම.කවුරුහරි මේ එකක් අරන් USB පොර්ට් එකට ප්ලග් කරලා , වින්ඩෝස් පරිගනකයක නම් ඩිවයිස් මැනේජර් (Device Manager) ට ගිහින් ඒ  යටතේ තියෙන Ports කියන නෝඩ් එක දිග හරියහම බලාගන්න පුළුවන් COM කියල පොර්ට් එකක් හැදිලා තියෙනවා. (ඩිවයිස්  මැනේජර් ඕපන් කරගන්න ඕන නම් පළවෙනියටම වින්ඩෝස් කී එක සහ R එක වර ඔබන්න , එතකොට Run කොමාන්ඩ් බොක්ස් එක එවි එකේ devmgmt.msc කියල ටයිප් කරලා Enter කී එක ඔබන්න ).
                                                                                                 තවත් වැදගත් කාරණයක් තමයි ඔය කියපු PL2303HX කියන UART එක මගේ වැඩවලට හරිගියේ නැහැ.ඒ ගැන වැඩි දුර හොයල බලපුවහම තමයි දැනගත්තේ එක ව්‍යාජ අනුකරණයක් එහෙමත් නැත්තම් Fake එකක් කියල.මොකද එකට ඔරිජිනල් PL2303 ඩ්‍රයිවර්ස් දැම්මත් ගන්නේ නැහැ .ඩිවයිස් මැනේජර් ගිහින් බැලුවහම එකේ කහපාට එක්ස්ක්ලමේෂන් මාර්ක් එකක් තියෙනවා .එක නිසා ebay.com එකෙන් ගෙන්වා ගන්නවනම් මේක නොගන්න වග බලා ගන්න.මේ ගැන වැඩි විස්තර ඕන නම් මෙන්න මේ ලින්ක් එකට යන්න http://www.prolific.com.tw/US/ShowProduct.aspx?p_id=225&pcid=41.
                                                                                                                     එක නිසා මම මගේ Arduino UNO R3 බෝර්ඩ් එක එවෙනුවට පාවිච්චි කළා.UART Adaptor  එකක් ගන්නවනම් FT232 , CH340 හෝ CP2102 වගේ එකක් ගන්න එක හොඳයි කියලයි මගේ පෞද්ගලික මතය.සාමාන්‍යයෙන් UART adaptor ගොඩක් දුරට එක හා සමානයි .පහතින් පෙන්වල තියෙන්නේ FT232 අයිසී එක තියෙන UART එකක් සහ ඊටපහලින් CH340.මේක ESP 01 එකත් එක්ක සම්බන්ද කරලා ප්‍රෝග්‍රෑම් එකක් අප්ලෝඩ් කරන හැටි ඉදිරි ලිපියකින්  විස්තර කරන්නම් 
FT232

CH340
මේකේ මුලික අත්හදා බැලීම් වලට UART එකක් , Bread Board එකක් LED කීපයක් , Jumper Wires female සහ Male වර්ග දෙකම , Wifi නම් ඉතින් ඕනමයි .එත් Wifi නැති යට අතිරේක වියදමක්  නැතුව Wifi ඇක්සස් පොයින්ට් එකක් හදා ගන්න හැටි මම කියල දෙන්නම් .Smart Phone එකක් තියෙන කෙනෙක්ට ඒක පාවිච්චි කරලා Wifi ඇක්සස් පොයින්ට් එකක් හදාගන්න පුළුවන් , Wifi Hotspot එනේබල් කරලා . ස්මාර්ට් ෆෝන් එකක් නැත්තම් , Wifi පහසුකම තියෙන Laptop එකක් හරි Desktop කම්පියුටර් එකක් තියෙනවනම් එකෙනුත් වැඩේ ගොඩ දාගන්න පුළුවන් ක්‍රමයක් තියෙනවා.එක මම මගේ අනෙක් බ්ලොග් එකේ එකියන්නේ http://networkingsl.blogspot.com කියන එකේ දාන්නම්.මීට අමතරව පොඩි පොඩි රෙසිස්ටර් කීපයක් ඕන වේවි .එකනම් ඕන වෙන්නේ කරන වැඩේ හැටියට.ඒවගේ Values මම වෙනම දෙන්නම් .
                     තවත් දෙයක් කියන්න ඕන මේකේ වැඩ කරගෙන යද්දී Network දැනුම , IP address වගේ දේවල් ටිකක් දැනගෙන තියෙන එක වැඩේ හොඳින් කරගෙන යන්න පහසුවක් වේවි .එකටත් ඔයාලට මගේ
Network බ්ලොග් එකෙන් දැනුම ලබාගන්න පුළුවන්.මොනවහරි තේරෙන්නේ නැති දෙයක් තියෙනවා නම් කමෙන්ට් කරන්න .මම උදව් කරන්නම් , දන්නේ නැත්තම් හොයල හරි දෙන්නම් .

IP Addressing (අයිපී  ඇඩ්රස් ගැන )

1. පලවෙනි කොටස 

2.දෙවන කොටස

3.තුන්වන කොටස 

4.හතරවන කොටස 

5.පස්වන කොටස 


Wifi (Wireless) (වයි ෆයි ගැන )
    
1.පලවන කොටස 

                                                               මීට අමතරව ESP 01 ප්‍රෝග්‍රෑම් කරන්න ගන්න සොෆ්ට්වෙයාර් 
සහ ටූල්ස් විදිහට අපිට පාවිච්චි කරන්න පුළුවන් Arduino IDE - Arduino Integrated Development Environment එක. ඔයාලට එක ඩවුන්ලෝඩ් කරගන්න පුළුවන් පහත තියෙන ලින්ක් එකෙන්.එක ඉන්ස්ටෝල් කර ගත්තයින් පස්සේ කරන්න දේවල් ටිකක් තියෙනවා ඒටික මම ඊළඟ ලිපියෙන් විස්තර කරන්නම්


ඉතින් වැඩේ පටන් ගන්න අවශ්‍ය මුලික දේවල් සහ අඩිතාලමට අදාල දේවල් සැහෙන ප්‍රමාණයක් කෙටියෙන් මේකේ දාන්න මම උත්සාහ කළා .එත් මොනවා හරි තේරෙන්නේ නැති කොටසක් හෝ මේකට ඇතුලත් වෙන්න ඕන තවත් දේවල් තියෙනවා කියල හිතෙනවා නම් කමෙන්ට් කරන්න .මම ඒවා ඇතුලත් කරන්නම් .
හැමදාමත් කියන දේ , මොනවහරි අඩු පාඩුවක්  වැරැද්දක් තියෙනවනම් එකත් කමෙන්ට කරන්න, එක මගේ ඉදිරි වැඩවලට උදව්වක් වේවි.

එහෙනම් තවත් ලිපියකින් හමුවෙමු !!!.
ජය වේවා !!!.





5 comments:

  1. Article eka niyamayi. Thanks.

    Math "PL2303HX" module ekak ebay eken genna gatta. Fake ekak tamayi. Windows 8/ 8.1/ 10 OS wala weda karanne ne. (Hebayi windows 7 walata weda karanawa)

    ReplyDelete
  2. ok mchn jayawewa....tnx for ur valuable info..

    ReplyDelete
  3. Dear brother I'm proud of you. great job keep it up. I wish you bright future to you.

    ReplyDelete
  4. Dear brother I'm proud of you. great job keep it up. I wish you bright future to you.

    ReplyDelete

Copyright © 2013 Internet Of Things..